ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Бухоблік та оподаткування

20 вересня

ВРУ ухвалила законопроекти №1053-1 №1073: тотальна фіскалізація невідворотна

Верховна рада у другому читанні в цілому підтримала законопроекти №1053-1 №1073.

Народний депутат, Ніна Южаніна, це рішення коментує на своїй сторінці у Фейсбук: Цілий ряд пропозицій, які озвучували і представники бізнесу, і були подані до законопроектів мною як народним депутатом, не були підтримані під час розгляду у Верховній Раді.

Як не переплатити за оренду офісу

Зазначені правки допомогли б зробити для малого бізнесу входження до нової системи більш плавним та поступовим.

Це, зокрема, правки, щодо:

  • незастосування РРО для другої — четвертої груп до 2024 року;
  • зобов’язання КМУ при впровадженні програмних РРО прийняти рішення щодо готовності програмного забезпечення фіскального серверу до промислової експлуатації. Тобто програмне забезпечення має пройти в державних органах повну сертифікацію на відповідність його безперебійній роботі. У законопроектах же пропонується, що програмне забезпечення буде працювати через електронний кабінет, який, як ми знаємо, кожного тижня дає збої в роботі;
  • скасування звітності щодо формування фіскальних звітів, фіскальних звітних чеків для програмних РРО. Адже інформацію про формування цих звітів буде надсилати податкова, тоді як платник буде нести відповідальність за документи, які він сам не формував;
  • обов’язку продавця видавати фіскальний чек. Відповідно до Цивільного законодавства чек є єдиною формою договору щодо набуття прав власності на придбаний товар. Водночас у законопроектах передбачено, що чек буде не видаватися, а надаватися в електронній формі і, відповідно, жодних правочинів покупець із ним не зможе зробити);
  • скасування норм щодо кешбеку як додаткового антиконкурентного інструменту в руках шахраїв (шляхом підробки дійсних чеків за допомогою технічних засобів вони можуть збільшувати суми за розраухунковою операцією, і це буде підставою для накладання штрафів на су’єктів господарювання);
  • щодо економічного обгрунтування підвищення всіх діючих штрафів.

Тотальна фіскалізація стала невідворотною!

20 вересня

Встановлюємо ціни на алкоголь: як заокруглити ціну аби не отримати штраф

Роздрібна торгівля: як організувати

Керуючись вимогами постанови НБУ від 15.03.2018 № 25 щодо заокруглення загальних сум, маєте врахувати постанову КМУ від 30.10.2008 № 957 про встановлення мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на алкогольні напої не нижче затверджених Урядом.

Орган контролю оштрафує за статтею 17 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР у разі порушення вимог щодо застосування мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на алкогольні напої.

 Лист ДПС від 16.09.2019 № 243/6/99-00-07-01-01-15/ІПК

ТОП-4 порушень правил торгівлі алкоголем та сигаретами

20 вересня

Як у фіскальному чеку показати заокруглення

Суб’єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чеку наступним чином:

  • після рядка 7 фіскального чеку перед рядком 8 фіскального чеку додати нові рядки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»;
  • в рядку 8 фіскального чеку «СУМА» зазначати «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення». Саме вказана сума є сумою розрахунку за відповідним розрахунковим документом.

При цьому, до підсумку розрахункових операцій Z-звіту та X-звіту, має потрапляти загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги). Тобто сума з розрахункових документів після заокруглення.

У податковій накладній, складеній за щоденними підсумками, відображають суму ПДВ, обраховану виходячи із бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 188.1 Податкового кодексу України (далі — ПК), без урахування заокруглення.

Крім того ПК не передбачено коригування фінансового результату підприємства на округлені суми під час проведення готівкових розрахунків за товари (роботи, послуги). Такі операції відображають за правилами бухобліку при формуванні фінансового результату до оподаткування, який використовує платник податку для обрахунку об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств.

 Лист ДПС від 16.09.2019 № 243/6/99-00-07-01-01-15/ІПК

20 вересня

Плани перевірок Фонду соцстраху на ІV квартал 2019 року

Регіональні управління Фонду соцстраху та Фонд соцстраху у м. Києві почали оприлюднювати Плани-графіки проведення документальних планових перевірок страхувальників на ІV квартал 2019 року, а саме:

Фонд у м. Києві скачати Київська областьскачати Вінницька область скачати Волинська областьскачати Дніпропетровська областьскачати Донецька областьскачати Житомирська областьскачати Кіровоградська областьскачати Львівська областьскачати Миколаївська областьскачати Одеська областьскачати Полтавська областьскачати Хмельницька областьскачати Черкаська областьскачати Чернівецька областьскачати Чернігівська областьскачати

При появі графіків перевірок для решти областей новина буде оновлюватися.

20 вересня

Землю обіцяють продавати лише українцям

Продаж землі єдиноподатником

Прем’єр-міністр Олексій Гончарук заявив, що українську землю зможуть купити лише українські громадяни та українські компанії.

Він також анонсував створення Програми підтримки дешевих кредитів на купівлю земельної ділянки, обладнання чи техніки. Програма запрацює вже з 2020 року.

Олексій Гончарук пояснив, що сам продаж землі відбуватиметься винятково на публічних електронних торгах за стартовою ціною не нижче нормативної грошової оцінки (НГО). Власник приватного паю за бажання через електронні торги зможе продати свою землю.

Найближчим часом Уряд запланував замінити керівництво органу Держгеокадастр.

Також Уряд створив безкоштовну гарячу лінію — 1545, куди можете зателефонувати для одержання консультацій з будь-якого питання стосовно земельної реформи.

За матеріалами Урядового порталу України

20 вересня

З 01.01.2021 запровадять єдину звітність з ЄСВ та ПДФО

19 вересня Верховна Рада розглянула у другому читанні та підтримала в цілому законопроєкти № 1057 та № 1072.

Законопроєкти запроваджують з 01.01.2021 нову об’єднану звітність з ЄСВ та ПДФО, яка є більш уніфікованою з єдиним встановленим терміном подання.

У більшості випадків база нарахування ЄСВ співпадає з базою нарахування ПДФО у вигляді заробітної плати та винагороди за виконання робіт (надання послуг) за ЦПД. Тому законопроєкти встановлюють єдиний уніфікований документ шляхом об’єднання окремих форм податкової звітності, що на сьогодні подають суб’єкти господарювання — податкові агенти та страхувальники (підприємства та самозайняті особи, які використовують працю найманих працівників) у різні строки (звіт з ЄСВ подають щомісячно, а форму № 1ДФ — щоквартально).

Крім того, законопроєкти передбачають спрощення подання звітності з ЄСВ:

  • для ФОП та фізосіб, які провадять незалежну професійну діяльність. Зокрема, визначили, що відомості про нарахування, обчислення і сплату ЄСВ з доходів від підприємницької діяльності або провадження незалежної професійної діяльності подають у складі річної декларації про майновий стан і доходи (податкової декларації);
  • для ФОП-єдиноподатників передбачили подання звітності з ЄСВ у складі податкової декларації платника єдиного податку.

Для страхувальників (підприємств та самозайнятих осіб, які використовують працю найманих працівників) запроваджують квартальну звітність з ПДФО та ЄСВ з розбивкою по місяцях звітного кварталу.

Також Ніна Южаніна повідомила, що під час розгляду законопроєктів № 1057 та № 1072 врахували поправку щодо скасування штрафів за помилки під час заповнення форми № 1ДФ, які не призводять до зменшення перерахування платежів до бюджету. 

За матеріалами Мінфіну

 

20 вересня

Введуть персональну відповідальність у сфері публічних закупівель

Що має знати постачальник про публічні закупівлі в системі ProZorro

Ухвалили в другому читанні законопроєкт № 1076, який передбачає вдосконення механізму публічних закупівель через Prozorro.

Зокрема, прийнятий законопроєкт:

  • вводить персональну відповідальність за порушення законодавства у сфері закупівель;
  • удосконалює механізм оскарження;
  • оновлює стандарти публічних закупівель з міжнародними стандартами;
  • знижує поріг для обов’язкового проведення закупівель через Prozorro з 200 до 50 тисяч гривень.

Оновлений механізм оскарження дасть змогу бізнесу відстоювати свої права. Серед змін — повернення плати у випадку задоволення скарги постачальника, оплата скарги через систему, механізми антитролінгу. Так, для протидії тролінгу та блокуванню тендера до розгляду прийматимуться тільки проплачені скарги, а відкликати їх буде неможливо. Бізнес також зможе оскаржувати відміну процедури та відхилення всіх пропозицій. Відміняти процедуру під час оскарження заборонено. За невиконання рішення АМКУ передбачає відповідальність керівника замовника та штраф у 85 тис. грн.

Прийнятий законопроєкт посилює відповідальність за порушення законодавства для недобросовісних замовників. Наприклад, якщо замовник неправомірно застосував переговорну процедуру, безпідставно відхилив тендерну пропозицію, порушив строки оприлюднення тендерної пропозиції, отримає штраф у розмірі від 25,5 тис. грн до 51 тис. грн. За невиконання рішення органу оскарження — відповідальність керівників та штраф у 85 тис. грн.

Серед інших нововведень прийнятого законопроєкту – розширили перелік конкурентних процедур та закріпили права замовників проводити передтендерні комунікації з бізнесом.

Також запроваджують новий інструмент для боротьби з демпінгом — система підсвічуватиме аномально низьку ціну. Постачальник буде змушений її обґрунтувати для укладання договору з замовником.

За матеріалами Урядового порталу України

20 вересня

У штатному розкладі немає посади головбуха: хто підписує звітність

Як увести до штатного розпису посаду головного бухгалтера

Якщо штатний розклад не передбачає посаду головного бухгалтера, а веде бухоблік та звітує безпосередньо керівник, то податкову декларацію він підписує лише у графі «керівник», а у графі «головний бухгалтер» проставляє прочерк (пп. 48.5.1 Податкового кодексу України).

Таку форму підпису податкової декларації не можна застосовувати на підприємствах, звітність яких оприлюднюють, та в бюджетних установах. Підприємство, що становить суспільний інтерес, зобов’язане створити бухгалтерську службу у складі не менше двох осіб на чолі з головним бухгалтером. Це правило не діє на недержавні пенсійні фонди та інститути спільного інвестування (ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV).

За матеріалами ГУ ДПС у Волинській області

Затвердьте Положення про бухгалтерську службу

 

20 вересня

У які строки реєструвати РК на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг

Граничні строки реєстрації податкових накладних (ПН) та/або розрахунків коригування до них (РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) визначає пункт 201.10 Податкового кодексу України (ПК). Зокрема, для РК, що склав постачальник на отримувача, в яких зменшують суму компенсації вартості товарів/послуг протягом — 15 календарних днів з дня отримання такого РК до ПН отримувачем (покупцем).

Разом з тим, ПК не передбачає механізм фіксації дати отримання покупцем такого РК. Тому, податківці рекомендують реєстрацію РК на зменшення здійснювати з урахуванням термінів, що визначає пункт 201.10 ПК, щоб не допустити помилок під час складання податкової звітності та уникнути непорозумінь під час обрахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.

 Лист ДПС від 13.09.2019 № 177/6/99-00-04-02-03-15/ІПК

Привіт, граблі! Нові критерії ризиковості накладних Наталія ТОВЧЕНИК,експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ ДФС вкотре змінила критерії ризиковості податкових накладних і розрахунків коригування до них. А також зняла тавро «ризиковий» з новачків — платників ПДВ, які зареєструвалися менше ніж три місяці тому. Як уникнути моніторингу

20 вересня

Увага! 27 вересня підрозділи АЦСК ІДД ДФС тільки консультуватимуть платників

Закон про ЕДП — нові можливості для бізнесу?

27.09.2019 відокремлені пункти реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі — Надавач) працюватимуть у режимі надання консультацій. Це пов’язано з реорганізацією Інформаційно-довідкового департаменту ДФС шляхом його приєднання до Інформаційно-довідкового департаменту ДПС.

Усі електронні сервіси функціонуватимуть у звичному режимі.

Також 27.09.2019 сформують нові технологічні сертифікати Надавача. 

За матеріалами АЦСК ІДД ДФС

 

20 вересня

З 1 жовтня монети 1, 2 та 5 копійок будуть вилучені з готівкового обігу

З 1 жовтня зникнуть з готівкового обігу монети 1, 2 та 5 копійок . Також з обігу поступово виведуть монету номіналом 25 копійок, яка поки буде платіжним засобом. Але ті 25 копійок, що потраплятимуть у банки, не повертатимуть назад у обіг і поступово їх ставатиме все менше.

Обміняти монети дрібних номіналів громадяни зможуть без обмежень та безкоштовно на монети та банкноти інших номіналів у сумах, кратних 10 копійкам, упродовж наступних трьох років:

  • упродовж першого року з дати вилучення їх з обігу — до 30.09.2020 включно — в усіх відділеннях українських банків;
  • упродовж трьох років з дати вилучення їх з обігу – до 30.09.2022 включно — у НБУ та уповноважених банках (Ощадбанк, ПриватБанк, Райффайзенбанк Аваль).

Вилучені з обігу монети номіналами 1, 2 та 5 копійок будуть утилізовані Нацбанком. Ключові причини та переваги вилучення з обігу монет дрібних номіналів:

  • зручність для користувачів. Надто велика різноманітність банкнот і монет призводить до плутанини в гаманцях та зайвого часу під час здійснення розрахунків;
  • економічна доцільність. Монети номіналами 1, 2 та 5 копійок майже припинили відігравати істотну роль у розрахунках населення за товари та послуги;
  • економія для держави і бізнесу. Зокрема, вартість виготовлення монет 1, 2 та 5 копійок значно перевищує їхню номінальну вартість.

Для полегшення готівкових розрахунків в Україні можна застосовувати правила заокруглення загальних (у чеку) сум розрахунків готівкою за товари (роботи, послуги) до сум, кратних 10 копійкам. Заокруглення проводять за простим математичним правилом:

  • якщо сума розрахунку закінчується на 1, 2, 3, 4 копійки, вона заокруглюється в бік зменшення до найближчої суми, яка закінчується на 0;
  • якщо сума розрахунку закінчується на 5, 6, 7, 8, 9 копійок, вона заокруглюється в бік збільшення до найближчої суми, яка закінчується на 0.

Щодо безготівкового розрахунку, то заокруглення не проводитимуть.

Обмеження готівкових розрахунків

За матеріалами НБУ

19 вересня

Підприємство переїжджає із зони АТО: чи можна звільнити працівників

ЗРАЗОК Заяви на звільненняскачати ЗРАЗОК Наказу про звільненняскачати

Банк, де раніше працював робітник, припинив свою діяльність через проведення АТО. За два місяці працівнику запропонували нові умови праці із якими він не погодився, у зв’язку з чим і був звільнений.

На думку працівника, його звільнили незаконно за підставою пункту 6 статті 36 КЗпП України через відмову від продовження роботи у зв`язку зі зміною істотних умов праці. Працівник вважає, що проведення антитерористичної операції не є підставою для зміни істотних умов праці працівника.

Верховний суд України (ВС) з цієї справи зазначив: зміну істотних умов праці можна визнати законною тільки в тому випадку, якщо доведуть наявність змін в організації виробництва і праці. Якщо такі зміни не вводять, власник не має права змінити істотні умови праці.

Суди встановили: банкам України постановили зупинити здійснення всіх видів фінансових операцій у населених пунктах на території Донецької та Луганської областей, де проводилася АТО (постанова НБУ «Про призупинення здійснення фінансових операцій» від 06.08.2014 № 466»).

Тому ВС погодився з висновками апеляційного суду про те, що зміна істотних умов праці працівника є законною. Тому що відбулися зміни в організації виробництва і праці банку.

Отже, звільнення працівника є правомірним.

Постанова ВС від 16.01.2019 у справі № 582/1001/15-ц

Працівника поновили на роботі за рішенням суду Ірина ПЕТРУСЕНКО,експерт MCFR Головбух Коли отримали рішення суду про поновлення на роботі звільненого працівника, виконуйте його негайно. Інакше доведеться заплатити 17 тис. грн штрафу. Підкажемо, як у такому разі має діяти бухгалтер Які дії бухгалтера

19 вересня

Поетапне здавання робіт за довгостроковим договором: коли формувати податковий кредит з ПДВ

Коли укладають довгострокові договори у сфері перевезень вантажу

Довгостроковий договір (контракт) — це будь-який договір на виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва. Договір не передбачає поетапного здавання (п. 187.9 Податкового кодексу України; ПК).

Якщо згідно з умовами цивільно-правового договору на виконання робіт з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом, передбачили поетапне здавання робіт, то для оподаткування ПДВ договір не є довгостроковим договором (контрактом). У такому випадку формуйте податковий кредит за правилом «першої події» (п. 198.2 ПК).

Якщо не передбачили поетапне здавання робіт, то для оподаткування ПДВ такий договір розцінюйте як довгостроковий договір (контракт). За таких умов, формуйте податковий кредит на дату фактичного отримання результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами).

 Лист ДПС від 12.09.2019 № 163/6/99-00-07-03-02-15/ІПК

Як вберегти вхідний ПДВ від нової ДПС, контрагентів та у суді

На що очікувати платнику ПДВ у 2020 році? Аналізуємо майбутню редакцію Податкового кодексу
Як перевірятиме ДПС у 2020 році

СЕМІНАР 22.10.2019

19 вересня

Як ДПС інформує платника акцизного податку про реквізити його електронного рахунка

Пам’ятка! Реєстрація платника акцизного податку

Платникам акцизного податку електронні рахунки відкривають винятково на підставі відомостей.

У цих відмостях зазначають:

  • найменування або прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) платника акцизного податку;
  • податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
  • номер бюджетного рахунка;
  • код згідно з ЄДРПОУ та МФО Казначейства.

Такі відомості ДПС, після внесення осіб до реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового протягом одного робочого дня, надсилає Казначейству (п. 18 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затверджений постановою КМУ від 24.04.2019 № 408).

Казначейство протягом операційного дня, в який надійшли відомості, відкриває електронні рахунки та надсилає повідомлення про відкриття електронного рахунка до ДПС не пізніше операційного дня, що настає за днем відкриття такого рахунку. Отримавши зазначене повідомлення ДПС інформує платника акцизного податку про реквізити його електронного рахунка.

За матеріалами ГУ ДПС у Київській області

Паливний акциз, акцизні склади і лічильники Денис ПетригаТекст персоны ► який порядок реєстрації платників акцизу та акцизних складів ► коли анулюватимуть реєстрацію платника паливного акцизу ► як реєструватимуть пересувні акцизні склади ► як реєструватимуть акцизні склади старих платників акцизу ► що потрібно для реєстрації лічильників Як стати платником

19 вересня

Роботодавець наполягає на виплату зарплати через конкретний банк: чи правомірні його дії

За письмовою згодою працівника виплату заробітної плати здійснюють через установи банків, поштовими переказами на зазначений ним рахунок (адресу) з обов’язковою оплатою цих послуг за рахунок роботодавця (ст. 24 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР; далі — Закон № 108).

Заборонено будь-яким способом обмежувати працівника вільно розпоряджатися своєю заробітною платою, крім випадків, передбачених законодавством (ст. 25 Закону № 108).

Тому рахунок та банківську установу зазначає працівник, а не роботодавець. Адже саме працівник є власником рахунку в банку.

Разом з тим, правовий порядок в Україні встановлений на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством (ст. 19 Конституції України).

Отже, роботодавці не мають законних підстав примушувати працівників отримувати заробітну плату в певній банківській установі.

За матеріалами ГУ Держпраці у Дніпропетровській області

19 вересня

Кабміні обіцяє скасувати трудові книжки та паперову заяву про прийняття на роботу

 

Розпочнуть роботу з викорінення паперових процесів у держорганах. Ці зміни почнуть з кадрового документообігу.

Зокрема, запропонували такі зміни:

  • заборонити подачу документів про прийняття на роботу та конкурси в паперовій формі;
  • позбавитись від копії дипломів (є їх реєстр), інформації про пов’язаних компаніях (є реєстр), копії паспортів (є ЕЦП), автобіографії;
  • скасувати трудові книжки;
  • вивести в цифру весь оборот щодо конкурсів, найму, відпусток, відряджень, звільнень;
  • привести архів у цифру. Наразі чинні закони, що зобов’язують зберігати паперові справи 75 років. Це стане корисним для бізнесу;
  • створити єдиний реєстр держслужбовців. Це дозволить централізувати і комунікації, і HR-аспекти.

Міністр розраховує, що все це зроблять протягом 6 — 9 місяців.

З офіційної сторінки Міністра Дмитра Дубілета

19 вересня

Тимчасове збереження небезпечних відходів: чи сплачувати екоподаток

Ставки екологічного податку 2019

Звільнені від оподаткування екологічного податку суб’єкти, які розміщують відходи винятково як вторинну сировину, що утворилася від їх господарської діяльності на власних територіях (п. 240.5 Податкового кодексу України; ПК).

Також можуть звільнити від екоподатку, якщо виникають відходи, клас небезпеки яких вимагає відповідності ліцензійним умовам до спеціалізованих підприємств. Але за умови, що уклали договори з передачі для утилізації або розміщення (захоронення) відходів із суб’єктами, які мають необхідні дозвільні документи.

Разом з тим, щоб виконати вимоги пункту 240.5 ПК, маєте:

  • облаштувати спеціально відведені місця для тимчасового розміщення відходів;
  • запровадити належний облік відходів різних класів небезпечності для виконання договірних зобов’язань із спеціалізованими підприємствами із утилізації або розміщення (захоронення) відходів.

 Лист ДПС від 13.09.2019 № 176/6/99-00-04-04-03-15/ІПК

Декларація з екологічного податку

Звітним періодом в екоподатку є квартал, а тому всі платники подають декларацію протягом 40 кал. днів по закінченню звітного кварталу. Сплатити податок треба впродовж 10 кал. днів за граничним терміном подачі. Таким чином, у 2019 році подати декларацію необхідно...

Кому і коли подавати

19 вересня

Поділили приміщення на два об’єкти: подайте Повідомлення за ф. № 20-ОПП

Зразок заповнення Повідомлення за формою № 20-ОПП скачати

Платники податків, які здійснили поділ власного приміщення на два і більше об’єктів різного призначення (магазин, перукарня тощо), мають подати Повідомлення про об’єкти оподаткування за формою № 20-ОПП, затверджене наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (далі — Повідомлення).

У ньому інформацію щодо такого об’єкта оподаткування зазначайте декількома рядками. Тобто:

  • у рядку 1 — інформацію щодо закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюєте (у графу 2 вносьте значення «6 — закриття об’єкта оподаткування»);
  • у наступних рядках — оновлену інформацію щодо об’єкта оподаткування, який створили чи відкрили на основі закритого об’єкта. При цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюйте (у графу 2 вносьте значення «1 — первинне надання інформації про об’єкти оподаткування»).

Кожному новоствореному об’єкту оподаткування присвоюють відповідний ідентифікатор об’єкта оподаткування за правилами, що визначає додаток до Повідомлення.

За матеріалами ГУ ДПС у Київській області

Повідомлення за формою № 20-ОПП: кому та коли подавати

19 вересня

Оплатили працівнику медстраховку: оподаткуйте та покажіть у ф. № 1ДФ

Зразок заповнення Форми № 1ДФскачати

Суму страхових платежів (внесків, премій), у тому числі за договорами добровільного медичного страхування, що сплатив роботодавець страховій компанії на користь працівника, оподатковують ПДФО у розмірі 18% та військовим збором — 1,5%, як додаткове благо.

Дохід, що отримав працівник, у вигляді добровільного медичного страхування, відображайте у формі № 1ДФ за ознакою «124». Дохід зазначайте повністю, без вирахування ПДФО та військового збору.

За матеріалами ГУ ДПС у Луганській області

Працівник звільнився: що з витратами на добровільне медстрахування

19 вересня

Де знайти відповіді на питання підприємців про перевірки

Скачати План-графік податкових перевірок на 2019 рік 

Інспекційний портал — це ресурс для бізнесу, який надає відповіді на популярні питання підприємців, а саме:

  • чи планують щодо мене перевірки;
  • де саме проводитимуть перевірку;
  • коли розпочнеться та скільки триватиме перевірка;
  • чи є перевірка комплексною;
  • що саме будуть перевіряти та як підготуватися;
  • чи правильно визначений ступінь ризику підприємства.

Наразі у системі за поточний 2019 рік є інформація щодо:

  • 35 788 позапланових перевірок;
  • 11 7623 запланованових перевірок;
  • 30 227 комплексних перевірок.

За матеріалами ДРС

Як почуватися впевнено під час перевірки

Податківець йде до суб’єкта господарювання з упевненістю, що зафіксує достатньо порушень, аби застосувати фінансові санкції. Однак такі взаємовідносини між бухгалтером і перевіряльником можна легко змінити. Й обстояти свої позиції навіть в умовах неузгодженого законодавства також можна! Як це зробити? Дослухайтеся до наших порад.

5 практичних порад

19 вересня

Уклали з ФСС договір про подання е-документів: чи подавати паперові документи

Договір про подання електронних документів до Фонду соціального страхування України (далі — Фонд) укладають між собою страхувальник та робоче відділення Фонду.

Договір діє на такі електронні документи:

  • заява-розрахунок за формою, що діє з 01.10.2018 року;
  • повідомлення про виплату коштів застрахованим особам.

Спосіб подання зазначених документів визначає страхувальник на добровільних засадах. Подавши електронні документи відповідно до договору страхувальник вже не подає документи на паперових носіях.

Договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до закінчення строку дії посилених сертифікатів відкритих ключів.

Укладають договір у двох примірниках — один примірник для кожної сторони, які мають однакову юридичну силу.

Перелік документів, які маєте надати для підписання договорів:

  • засвідчена копія свідоцтва про державну реєстрацію, або витягу, виписки;
  • засвідчена підписом копія паспорта (для ФОП);
  • засвідчена копія Посиленного сертифікату відкритого ключа (за наявності).

За матеріалами Києво-Святошинського відділення управління ВД ФСС

Електронний реєстр лікарняних

За планами МОЗ, протягом року електронні лікарняні замінять паперові. Перед цим має запрацювати Електронний реєстр листків непрацездатності. Окреслимо ключові нововведення, які маєте знати вже зараз.

Коли буде та чим зарадить

19 вересня

Увага! Для подачи звітів в електронному вигляді до статистики заявка на реєстрацію ЕЦП вже не потрібна

Тепер коли подаєте звіти в електронному вигляді до Державної служби статистики достатньо тільки кваліфікованого електронного підпису.

Заявку на реєстрацію електронного цифрового підпису (ідентифікатор форми S1391101) більше не потрібно подавати. Дану інформацію Дежрстат підтвердив письмовим роз’ясненням (лист від 17.09.2019 № 11.1.3-03/54-19).

За матеріалами Держстату

18 вересня

Відсутність власних ресурсів не завжди свідчить про неможливість поставки товарів

ОГЛЯД СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. Оскарження дій та рішень податківців

Податківці встановили, що контрагент не був за своїм місцезнаходженням. Також у нього немає адміністративно-господарських ресурсів: основних фондів (складських приміщеннь, транспортних засобів), трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності. Відповідно, операції між підприємством і його контрагентом носять фіктивний характер.

Суди перших двох інстанції підтримали позицію контролерів.

Але Верховний суд України (ВС) вважає, що порушення вимог податкового законодавства чи правил податкового обліку певним постачальником у ланцюгу постачання не може бути самостійною підставою для висновку щодо порушення покупцем вимог формування об’єкта оподаткування податком на прибуток та податкового кредиту. Тому покупець товарів (робіт, послуг) не зазнає негативних наслідків. Зокрема, бути позбавленим права сформувати витрати та податковий кредит через можливу неправомірну діяльність його контрагентів. Але за умови, якщо контролери не доведели, а суд не встановив факти, які б свідчили про обізнаність підприємства щодо протиправної поведінки контрагентів та узгодженість дій між ними.

Суди попередніх інстанцій виходили із того, що у контрагента немає ресурсів для поставки товарів, разом з тим матеріали справи не містили належних доказів, які б підтвердили зазначену обставину.

ВС звертає увагу, що відсутність власних ресурсів не завжди є беззаперечним свідченням неможливості поставки товарів. У кожному конкретному випадку така обставина підлягає оцінці з огляду на характер здійснюваної операції. Необхідно також аналізувати чи мало місце залучення необхідних ресурсів на підставі цивільно-правових договорів.

Постанова ВС від 07.08.2019 у справі № 826/11728/18

Привіт, граблі! Нові критерії ризиковості накладних Наталія ТОВЧЕНИК,експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ ДФС вкотре змінила критерії ризиковості податкових накладних і розрахунків коригування до них. А також зняла тавро «ризиковий» з новачків — платників ПДВ, які зареєструвалися менше ніж три місяці тому. Як уникнути моніторингу

18 вересня

Прийнято зміни до Кримінального кодексу щодо несплати податків, зборів та ЄСВ

Депутати у другому читанні прийняли проект Закону «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес» від 29.08.2019 № 1080.

Законопроект, зокрема, ліквідовує статтю про фіктивне підприємництво.

В статті 212 КК «Ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів)» запропоновано підвищити розмір сум фактичного ненадходження до бюджету податків, зборів і інших обов'язкових платежів для встановлення наявності ознак складів кримінальних правопорушень.

Комітет розглянув п’ять поправок і врахував одну з них. Яку саме — невідомо. Тож чекатимемо офіційного тексту Закону.

За матеріалами Верховної Ради України

 

18 вересня

Підготовлено поправки до законопроектів № 1053-1 та № 1073

РРО: хто застосовує та як працювати з ним

Ніна Южаніна повідомила, що вже підготовлені поправки законопроекту № 1053-1 — їх вийшло 105, а також до законопроекту № 1073 — 22. Дані законопроекти необхідно змінити з урахуванням і пропозицій підприємців, і очікуваної загальної користі для бізнесу і для держави.

Насамперед обов’язкове застосування РРО з 1 січня 2020 року має стосуватись тільки таких видів діяльності: реалізація побутової техніки, лікарських засобів, ювелірних виробів, уживаних товарів в магазинах, діяльність готелів, туристичних агентств, кафе, барів, ресторанів, а також реалізація автозапчастин за переліком Кабінету Міністрів України.

Щодо платників єдиного податку другої — четвертої груп — застосування РРО для них не на часі.

Стосовно програмного забезпечення чи програми, яка може використовуватися будь-яким портативним пристроєм, то їм надано чіткі визначення, щоб не було подвійного тлумачення і підміни понять. При цьому чітко визначено період, коли має вся ця система запрацювати — через 90 днів після підтвердження рішенням КМУ готовності такого програмного забезпечення до промислової експлуатації.

Також повністю виключено так звані кешбеки. Підприємці були буквально в шоці від перспективи додаткового тиску на бізнес у новий спосіб.

І, звичайно, щодо штрафів. Штрафи мають залишатися для класичних РРО на сьогоднішньому рівні, а для програмних РРО — виключно за нереєстрацію розрахункової операції на сервері контролюючого органу.

Зі сторінки Ніни Южаніної, Народного депутату України у Верховної Ради України

18 вересня

Нерезидент відремонтував авто за межами митної території України: що з ПДВ?

Порядок оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг із ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів безпосередньо залежить від місця їх постачання.

Якщо фактичним місцем постачання послуг є територія, що знаходиться за межами митної території України, то операція з постачання нерезидентом резиденту послуг із ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів не є об'єктом оподаткування.

 Лист ДФС від 04.07.2019 № 3089/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

ПДВ на нерезидентські послуги у неплатника Наталія ТОВЧЕНИК,експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ Обов’язок щодо нарахування та сплати ПДВ виникає не лише у платників ПДВ. Так, у разі постачання послуг нерезидентами на митній території України відповідальним за нарахування та сплату ПДВ до бюджету є отримувач таких послуг. Як нараховувати та сплачувати

18 вересня

ФОП отримав дохід у валюті: чи можна включити курсову різницю у витрати

Витрати ФОП на загальній системі

Виручкою ФОП є дохід, отриманий у грошовій та негрошовій формі. Датою під час формування загального оподатковуваного доходу є дата фактичного надходження коштів на банківський рахунок або у касу. Тобто застосовують касовий метод.

Суму доходів (витрат), одержаних (понесених) платником податку в іноземній валюті, розраховують шляхом перерахування її у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом НБУ, що діяв на дату фактичного одержання (понесення) таких доходів (витрат).

Перелік витрат, що пов’язані з отриманням доходів ФОП, визначає пункт 177.4 Податкового кодексу України.

ФОП-загальносистемник не включає суми від’ємної курсової різниці до своїх витрат, оскільки перелік не містить таких витрат.

 Лист ДПС від 28.08.2019 № 4050/6/99-99-13-02-03-15/ІПК

Книга обліку доходів і витрат у ФОП

18 вересня

ФОП-єдинник другої групи надає послуги фізособі, які оплачує юрособа: чи є ризики для підприємця

Чи може ФОП — єдиноподатник другої групи надавати послуги іноземцям

ФОП — платник єдиного податку другої групи надає послуги відповідно до договору. Договір визначає, що замовник є фізична особа, яка підписує акт виконаних робіт. Але вартість виконаних послуг для фізичної особи оплачує юридична особа не єдиноподатник. За таких умов, підприємець не втрачає статусу єдиноподатника другої групу.

Якщо ж такий ФОП надає послуги за договором, в якому визначений замовник юрособа — не платник єдиного податку і він же підписує акт виконаних робіт та оплачує вартість виконаних послуг, то підприємець порушує умови, передбачені Податковим кодексом України (ПК) для другої групи платників єдиного податку. Але підприємець може обрати третю групу платника єдиного податку.

Зверніть увагу, однією з умов перебування ФОП на другій групі платників єдиного податку є господарська діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню (п. 291.4 ПК). 

За матеріалами ГУ ДПС у Волинській області

Працівник оплатив єдиннику проживання у відрядженні

Юрособа, яка не оплачує, а лише компенсує працівникові витрати на відрядження, не відображає у формі № 1ДФ оплату послуг відрядженому ФОП — платнику єдиного податку.

Які наслідки

18 вересня

Нові порядки перевірок Держпраці вже оскаржують у суді

Як проходять перевірки з праці

До Окружного адміністративного суду надійшов позов про визнання протиправною постанову КМУ від 21.08.2019 № 823. Ця постанова затвердила нові порядки перевірок Держпраці.

З позиції позивачів: постанова, яку оскаржували, не відповідає правовим актам вищої юридичної сили, а саме:

  • статті 19 Конституції України;
  • статтям 1 — 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V;
  • статті 21 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 № 1160-IV.

До суду разом із позовом надіслали заяву про його забезпечення, в якій позивачі просять зупинити дію оскаржуваної постанови.

Наразі вирішують питання щодо правових підстав вжиття заходів забезпечення позову та відкриття провадження в адміністративній справі.

За матеріалами Пресслужби Окружного адміністративного суду міста Києва

18 вересня

Скільки разів можна зупиняти відпустку по догляду за дитиною

Калькулятор днів щорічної відпустки

Якщо виникла необхідність, то працівниця може неодноразово переривати відпустку для догляду за дитиною, приступати до роботи, а потім знову оформляти відпустку.

На період перебування працівниці у такій відпустці роботодавець може прийняти на роботу іншого працівника. При цьому, з таким працівником укладають строковий трудовий договір на строк до дня фактичного виходу на роботу працівниці.

Такий строковий договір припиняють у день, що передує дню виходу основної працівниці. Припинення трудового договору з закінчення строку не потребує заяви.

Якщо після закінчення строку трудового договору трудові відносини фактично тривають і жодна із сторін не вимагає їх припинення, дію цього договору вважають продовженою на невизначений строк.

За матеріалами ГУ Держпраці у Львівській області

Iз декрету — в декрет: як розрахувати допомогу Ірина ПЕТРУСЕНКО,експерт MCFR Головбух Відпустка працівниці, яка доглядає дитину до досягнення трьох років, має закінчитися у грудні 2019 року. Але в серпні жінка принесла новий лікарняний по вагітності та пологах. Як роботодавцеві правильно оформити таку відпустку? Як оформити