ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

Бухоблік та оподаткування

11 листопада

Оприлюднено індекс інфляції за жовтень 2019 року

Індекси для проведення індексації грошових доходів громадян СКАЧАТИ

За даними Державної служби статистики України індекс споживчих цін (індекс інфляції) у жовтні 2019 року становив 100,7%.

За матеріалами Державної служби статистики України

Законодавчі зміни — 2020: конспект для бухгалтера

► чк податківці штрафуватимуть у 2020 році за несвоєчасну реєстрацію ПН ► на що чекати платникам податку на прибуток ► які зміни для ФОПів запрацюють із 01.01.2020, а які — з 01.01.2021 ► з якими зарплатними показниками працюватимемо з 01.01.2020 ► чи бути об’єднаній звітності з ПДФО та ЄСВ ► чи з’являться електронні листки непрацездатності ▲КІЛЬКІСТЬ МІСЦЬ ОБМЕЖЕНА▲

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА БЕЗПЛАТНИЙ ВЕБІНАР 24.12.2019

11 листопада

Як ФОП-єдиннику показати винагороду за договором комісії у Книзі обліку доходів

Книга обліку доходів і витрат 2019СКАЧАТИ

ФОП-єдинник відображає у Книзі обліку доходів (Книга) всю суму коштів, яка надійшла на його поточний рахунок та/або яку отримав готівкою за договорами комісії або транспортного експедирування.

До доходу включайте суму отриманої винагороди повіреного (агента) відповідно до графи 6 Книги.

Як підприємець на загальній системі веде Книгу обліку доходів і витрат

Лист ДПС від 05.11.2019 № 1179/6/99-00-05-04-04-01-15/ІПК 

11 листопада

Розрахунки у безготівковій формі без платіжної карти: чи потрібен РРО

Перевірки РРО: особливості, підстави та умови допуску

Операція не потребує застосування РРО, якщо розрахунки за придбаний товар (послугу) проводять у безготівковій формі без застосування платіжних карток і кошти перераховують з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця.

Також РРО не застосовують коли покупець вносить кошти через банк для їх зарахування на поточний рахунок продавця.

Якщо розрахунки за товар чи послугу відбулися із використанням банківської платіжної карти, то така операція підпадає під визначення «розрахункової операції».

ДО ВІДОМА

Це норма не нова: вимоги щодо застосування РРО по операціях із застосуванням платіжних карток діяли і раніше. Втім є багато запитань щодо нюансів і практичних аспектів застосування РРО. Тому спільно із Мінфіном їх роз’яснюватимуть.

Податкові прогнози 2020. На що чекати бухгалтеру

► адміністрування податків та перевірки ► нове в оплодаткуванні платників податку на прибуток ► трансфертне ціноутворення ► зміни з ПДВ ► РРО-тиск ► уточнюючі корективи з ЄСВ та ПДФО та об’єднання двох звітів

СЕМІНАР 17.12.2019

За матеріалами Прес-служби ДПС

11 листопада

Чи буде дизельний генератор акцизним складом

Коли акцизний склад обов’язковий

Підприємство для забезпечення постійної подачі електроенергії має на балансі один дизельний генератор. До паливного баку дизельного генератора заливає придбане пальне.

Таке місце зберігання пального не підпадає під визначення акцизний склад. А отже, підприємство не є розпорядником акцизного складу.

Лист ДПС від 30.10.2019 № 1109/6/99-00-04-01-01-15/ІПК

Паливний акциз, акцизні склади і лічильники Денис ПетригаТекст персоны ► який порядок реєстрації платників акцизу та акцизних складів ► коли анулюватимуть реєстрацію платника паливного акцизу ► як реєструватимуть пересувні акцизні склади ► як реєструватимуть акцизні склади старих платників акцизу ► що потрібно для реєстрації лічильників Як стати платником

11 листопада

Страхова оплачує ремонт авто: що з ПДВ

Техобслуговування та ремонт авто в обліку підприємства

Виплата страховою компанією страхових платежів не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Проте операція з постачання послуг із ремонту автомобіля є об'єктом оподаткування ПДВ. Тому платник ПДВ, який виконує такий ремонт:

  • на дату, що сталася раніше (отримання страхового відшкодування в рахунок оплати вартості ремонту транспортного засобу або фактичного надання послуг із ремонту транспортного засобу) визначає податкові зобов'язання з ПДВ. Зобов’язанням визначають виходячи з договірної вартості ремонту;
  • складає і зареєструє в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) податкову накладну (далі — ПН) за такою операцією.

Власник (платник ПДВ) транспортного засобу при отриманні послуг із ремонту транспортного засобу, які оплачує страхова компанія,:

  • включає до складу податкового кредиту суму ПДВ за такою операцією (на підставі належним чином складеної та зареєстрованої в ЄРПН ПН);
  • в тому ж звітному (податковому) періоді визначає податкові зобов'язання з ПДВ на підставі пункту 198.5 Податкового кодексу України (далі — ПК). Оскільки за ремонт транспортного засобу сплачував не він, а страхова компанія.

Особливості складання податкових накладних відповідно до пункту 198.5 ПК визначено пунктами 8, 11 та 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2005 № 1307.

Лист ДПС від 29.10.2019 № 1077/ІПК/25-01-04-01-04/

Заповнення реквізитів податкової накладної Наталія Товченикексперт з бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ ► графа «Зведена податкова накладна» ► графа «Складена на операції, звільнені від оподаткування» ► графа «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» ► заголовна частина ПН ► дата складання ► порядковий номер ► постачальник (продавець) ► отримувач (покупець) ► таблична частина ПН Алгоритм заповнення

11 листопада

Де можна поскаржитися на роботодавця

Наймані працівники можуть повідомити про порушення роботодавцем законодавства про працю через мобільний додаток «Legal Work».

Цей сервіс через мобільний телефон надсилає до податкової інформацію:

За матеріалами ГУ ДПС в Одеській області

11 листопада

Поповнюємо електронний рахунок у СЕА ПДВ: як заповнити платіжку за стандартом IBAN

Чи заводити нову чекову книжку через IBAN?

При перерахуванні коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у СЕА ПДВ реквізити за стандартом IBAN у платіжному дорученні заповнюйте наступним чином:

  • у полі «Отримувач» вказуйте назву платника;
  • у полі «Код» зазначайте податковий номер платника податку, за яким ведуть облік у контролюючих органах;
  • у полі «Банк отримувача» заповнюйте «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

  • у полі «№ рахунка» вказуйте номер рахунка за стандартом IBAN;
  • у полі «Код банку» зазначаєте нуль;
  • у полі «Призначення платежу» друкуєте роз’яснювальну інформацію про призначення платежу в довільній формі. Наприклад: «перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок».

За матеріалами Головного управління ДПС у Житомирській області

 

Міжнародний номер банківського рахунку IBAN

11 листопада

ФОП-загальносистемник сплатив ЄСВ у розмірі мінімального страхового внеску: які наслідки

ФОП-загальносистемник повинен сплачувати ЄСВ у розмірі не меншому за розмір мінімального страхового внеску, але не більше максимальної величини бази нарахування за кожен місяць календарного кварталу. Ці умови чітко визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI.

Нормами чинного законодавства не встановлена відповідальність ФОП-загальносистемника, якщо за наслідками звітного кварталу він сплатив ЄСВ у розмірі мінімального страхового внеску із розрахунку за кожен місяць, але менше ніж з розміру чистого доходу за такий квартал, що відображений Книзі обліку доходів та витрат.

За матеріалами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Як уникнути переплати чи повернути зайво сплачений ЄСВ Ірина ПЕТРУСЕНКОЕксперт MCFR Головбух Щоб не сплачувати зайвий ЄСВ, достатньо звернутися до податкової з довідкою-розрахунком. Не зробили цього раніше? Маємо для вас рішення, як повернути надміру сплачений внесок. А ще підкажемо, як показати отримані кошти у Звіті з ЄСВ Як сплатити менше

11 листопада

Податкова підтримує мораторій на перевірки ФОП

Працюєте з готівкою? Готуйтеся до РРО-змін у 2020 році

Голова ДПС України Сергій Верланов наголошує, що законодавчі зміни щодо РРО мають стимулювати бізнес працювати «в білу». Новації у застосуванні РРО мають забезпечити рівні конкурентні умови на ринку та унеможливити безконтрольний обіг особливо ризикових груп товарів, таких, як підакцизні товари, складна побутова техніка, лікарські засоби тощо.

«Наша задача — це введення новітніх РРО для всього бізнесу в Україні, вже для існуючих бізнес-моделей. Не бачив жодного опонента цієї ініціативи. У нас на сьогоднішній день вже є 400 тис. касових апаратів, і всі бізнесмени, які ними користуються, у тому числі і дрібні підприємці, які, наприклад торгують підакцизними товарами, підтримують ці ініціативи», — зазначив Сергій Верланов.

Очільник ДПС також висловив підтримку ініціативи щодо дворічного мораторію на перевірки ФОП усіх категорій, крім «ризикових».

За матеріалами Пресслужби Державної податкової служби України

Мораторій на перевірки ФОПів

11 листопада

Із платіжного доручення приберуть реквізит «Код банку» із 13 січня

Ідеальні зразки розрахункових документів

Нацбанк оновив вимоги до заповнення реквізитів розрахункових документів.

У розрахункових документах на переказ коштів буде виключено реквізит «Код банку», оскільки міжнародний номер банківського рахунка IBAN вже містить у собі цю інформацію. Це дозволить уникнути дублювання реквізитів.

Зазначені зміни затверджені постановою НБУ «Про затвердження Змін до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» від 06.11.2019 № 127. Документ набере чинності з 13.01.2020.

Також документ визначає, що організаційні питання здійснення розрахунків із використанням чекової книжки (чека) банки регулюватимуть внутрішніми правилами самостійно.

За матеріалами Національного банку України

Як заповнити платіжне доручення?

 

11 листопада

Мораторій на перевірки ФОП та безкоштовне програмне РРО: Указ Президента

Президент указом «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» від 08.11.2019 № 837/2019 доручив Кабміну до 31.12.2019 створити сприятливі умови для діяльності підприємців, зокрема:

  • запровадити дворічний мораторій на проведення перевірок ФОП (крім тих, які здійснюють високорентабельні види діяльності з істотними ризиками ухилення від оподаткування) стосовно дотримання ними порядку застосування РРО;
  • пом’якшити відповідальність ФОП за порушення встановленого порядку подання до контролюючих органів звітності, пов'язаної із застосуванням РРО;

Також Уряд повинен забезпечити:

  • щоб ДПС і ДМС у повному обсязі здійснювали передбачені законодавством функції і повноваження;
  • розробку програмного рішення для програмних РРО та можливість його тестування і подальше використання на безкоштовній основі платниками податків під час здійснення господарської діяльності;
  • надання роз'яснення для платників податків щодо порядку застосування РРО під час реалізації товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
  • видачу дозволів на міжнародні перевезення вантажів та рух негабаритного транспортного засобу виключно в електронній формі через електронний кабінет перевізника;
  • упровадження в експериментальному режимі електронної товаротранспортної накладної;

До 31.03.2020 Уряду доручено запровадити механізми державної підтримки щодо підвищення фінансової спроможності фермерів та малих сільськогосподарських виробників. Зокрема, створити пілотний проект електронного фермерського реєстру, програми здешевлення кредитування і механізмів гарантування кредитів, програми технологічного супроводу та дорадництва.

 Указ Президента України від 08.11.2019 № 837/2019

Податкові прогнози 2020. На що чекати бухгалтеру

► адміністрування податків та перевірки ► нове в оплодаткуванні платників податку на прибуток ► трансфертне ціноутворення ► зміни з ПДВ ► РРО-тиск ► уточнюючі корективи з ЄСВ та ПДФО та об’єднання двох звітів

СЕМІНАР 17.12.2019

 

11 листопада

8 листопада

Помилка в номенклатурі придбаних послуг у ПН: що з податковим кредитом

Дека з прибутку за три квартали: подайте вчасно і без проблем

Підприємство попередньо оплатило за послуги з будівельно-монтажних робіт на декількох об'єктах. Постачальник послуг на суми таких попередніх оплат зареєстрував податкові накладні (далі — ПН), в яких допущено помилки у номенклатурі товарів/послуг (в усіх податкових накладних зазначено один і той же об'єкт).

Покупець може сформувати податковий кредит на підставі ПН, яку постачальник склав з дотриманням норм податкового законодавства та зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) на такого покупця на дату «першої події». Показники ПН повинні відповідати первинним (бухгалтерським) документам, складеним за такою операцією.

Тому ПН з невірною номенклатурою товарів/послуг (якщо така номенклатура на дату складання ПН не відповідає первинним (бухгалтерським) документам), є такою, що складена з порушенням норм Податкового кодексу України (далі — ПК). За нею не можливо ідентифікувати здійснену операцію. А отже суми ПДВ за такою ПН не можуть бути віднесені до податкового кредиту.

Щоб виправити помилку у номенклатурі товарів/послуг, постачальник складає на дату виявлення помилки розрахунок коригування (далі — РК) до такої ПН. Після реєстрації в ЄРПН цього РК покупець має право включити суми ПДВ до податкового кредиту (з урахуванням терміну, встановленого пунктом 198.6 ПК).

Якщо платник у звітному періоді безпідставно включив до податкового кредиту суми ПДВ на підставі ПН з помилками, які заважають ідентифікувати здійснену операцію, він зобов'язаний:

  • подати уточнюючий розрахунок до податкової декларації з ПДВ за такий звітний період
  • виключити із складу податкового кредиту суми ПДВ, зазначені у такій ПН.

Купили чай та каву для працівників

В подальшому після виправлення помилок у такій ПН платник має право включити відповідні суми ПДВ до податкового кредиту після реєстрації в ЄРПН РК, яким виправлені такі помилки.

Лист ДПС від 29.10.2019 № 1073/6/99-00-07-03-02-15/ІПК 

8 листопада

ФОП-загальник придбав навантажувач: чи можна його вартість включити до витрат

Які податки і збори сплачує підприємець-загальносистемник

ФОП загальносистемник має право після одержання доходу, який безпосередньо пов’язаний з понесеними витратами від здійснення підприємницької діяльності, на підставі документально підтверджених первинних документів, зокрема угод, актів виконаних робіт (наданих послуг), товарно-транспортних накладних, розрахункових документів, віднести до складу витрат виключно витрати, визначені п. 177.4 Податковим кодексом України (далі — ПК).

До складу витрат підприємець не включає витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення.

До основних засобів подвійного призначення належать: земельні ділянки, об’єкти житлової нерухомості, легкові та вантажні автомобілі (пп. 177.4.6 ПК).

Податківці вказають, навантажувачі також є основними засобами подвійного призначення. Тому витрати на їх придбання та утримання підприємець не може включити до складу витрат.

Законодавчі зміни — 2020: конспект для бухгалтера

► чк податківці штрафуватимуть у 2020 році за несвоєчасну реєстрацію ПН ► на що чекати платникам податку на прибуток ► які зміни для ФОПів запрацюють із 01.01.2020, а які — з 01.01.2021 ► з якими зарплатними показниками працюватимемо з 01.01.2020 ► чи бути об’єднаній звітності з ПДФО та ЄСВ ► чи з’являться електронні листки непрацездатності ▲КІЛЬКІСТЬ МІСЦЬ ОБМЕЖЕНА▲

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА БЕЗПЛАТНИЙ ВЕБІНАР 24.12.2019

Лист ДПС від 04.11.2019 № 1169/6/99-00-04-07-03-15/ІПК 

8 листопада

Нещасний випадок з працівником, який працює за ЦПД: дії роботодавця

Трудовий договір і цивільно-правовий договір: принципові відмінності

Нещасні випадки з особами, які працюють на умовах цивільно-правового договору, підлягають спеціальному розслідуванню (п. 10 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 17.04.2019 № 337; далі — Порядок).

При настанні нещасного випадку з таким працівником, роботодавець повідомляє онлайн протягом двох годин та не пізніше наступного робочого дня надає письмове повідомлення (додаток 2 Порядку):

  • територіальному органу Держпраці;
  • робочому органу Фонду;
  • керівнику підприємства, на території якого сталися нещасний випадок або гостре професійне захворювання (отруєння), якщо потерпілий є працівником іншого підприємства;
  • керівнику первинної організації профспілки незалежно від членства потерпілого в профспілці. Якщо на підприємстві кілька профспілок — керівнику профспілки, членом якої є потерпілий. А якщо профспілка відсутня — уповноваженій особі з питань охорони праці;
  • уповноваженому органу чи наглядовій раді підприємства (у разі її наявності);
  • органу ДСНС, якщо нещасний випадок стався внаслідок пожежі;
  • місцевій держадміністрації або органові місцевого самоврядування (у разі відсутності уповноваженого органу чи наглядової ради підприємства);
  • органу галузевої профспілки вищого рівня, а у разі його відсутності — територіальному профоб’єднанню;
  • органу поліції, якщо нещасний випадок або гостре профзахворювання (отруєння) призвели до тяжких (у т. ч. до інвалідності потерпілого) чи смертельних наслідків, смерті працівника під час виконання ним трудових (посадових) обов’язків.

Повідомлення надають за місцем настання нещасного випадку або гострого професійного захворювання (отруєння). Якщо це нещасний випадок внаслідок аварії, катастрофи, під час руху транспортних засобів усіх видів — за місцем реєстрації підприємства.

Впродовж одного робочого дня після отримання від роботодавця письмового повідомлення створюють спеціальну комісію для розслідування нещасного випадку.

Як розслідувати нещасний випадок за новим порядком

За матеріалами Управління Держпраці у Тернопільській області

8 листопада

Чому Фонд соцстраху оплачує лікарняні із запізненням

Лікарняні: як розрахувати, оподаткувати, виплатити і відобразити у звітності

Основним джерелом формування коштів Фонду соціального страхування України (далі — Фонд) є страхові внески страхувальників та застрахованих осіб. Фонд фінансує виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності з певним запізненням в міру отримання надходжень від ЄСВ.

Фонд повідомляє, що не існує механізму, який би прискорив виплату по лікарняних листах. Усі подані заяви-розрахунки оплачують виключно в порядку черговості внесення їх в єдину інформаційну базу Фонду.

Працівник може дізнатись у комісії (уповноважених) із соціального страхування на підприємстві про своєчасність прийняття до оплати його листка непрацездатності та внесення його до заяви-розрахунку на оплату Фондом.

СКАЧАТИ ПАМ’ЯТКУ

За матеріалами Києво-Святошинського відділення управління ВД ФСС України у Київській області

 

8 листопада

Додаємо у пальне присадку: чи будемо виробниками пального

Як стати платником паливного акцизу, зареєструвати акцизні склади і лічильники

Додавання до пального присадки, що призводить до надання такому пальному інших властивостей, а саме, покращення мийних властивостей пального, є виробництвом підакцизних товарів.

Отже, маєте:

  • зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального (пп. 212.3.4 Податкового кодексу України; ПК);
  • зареєструвати свої акцизні склади в СЕАРП та СЕ (пп. «б» пп. 230.1.2 ПК);
  • обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєструвати всі розташовані на акцизних складах резервуари, які ввели в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників ті рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
  • подавати декларації з акцизного податку за кожний звітний період, незалежно від того, чи провадили господарську діяльність у цьому періоді (п. 49.21 ПК).

Лист ДПС від 30.10.2019 № 1095/6/99-00-04-02-05-15/ІПК

Податкові прогнози 2020. На що чекати бухгалтеру

► адміністрування податків та перевірки ► нове в оплодаткуванні платників податку на прибуток ► трансфертне ціноутворення ► зміни з ПДВ ► РРО-тиск ► уточнюючі корективи з ЄСВ та ПДФО та об’єднання двох звітів

СЕМІНАР 17.12.2019

 

8 листопада

Дія ліцензії на продаж алкоголю закінчилася, а нову оформлюють: чи прибирати алкоголь з полиць

ОСЬ ТАК ШТРАФИ! Відповідальність у сфері торгівлі алкоголем та тютюном

Суб’єкт господарювання має право торгувати алкогольними напоями до дати зазначеної в ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями. При цьому останнім днем торгівлі є дата, що передує даті, зазначеній у ліцензії.

Маєте прибрати з полиць магазину алкогольну продукцію, коли дія ліцензії закінчилася, а нову ліцензію оформлюють. Адже не маєте права здійснювати роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Продаж імпортного алкоголю

За матеріалами ГУ ДПС у Чернівецькій області

 

8 листопада

Оцифрувати трудові книжки не так просто

Прощавай, трудова книжка!

Держава не ставить собі за мету ліквідувати трудові книжки. Мета — перевести цей документ у цифровий формат, створивши єдиний реєстр працівників. У такий реєстр внесуть повну інформацію щодо трудової діяльності громадян.

Наразі електронні дані трудового стажу працівників зберігають у Пенсійному фонді України (ПФУ). Але ці відомості вносять в електронний формат ПФУ починаючи з 2000 року. Трудовий стаж працівників, які працювали до 2000 року, підтверджують винятково записи трудових книжок. Фахівці Держарпраці наголосили, що є багато нюансів, які необхідно спочатку врегулювати на законодавчому та технічному рівні.

Зручний календар для планування відпочинку-2020

За матерілами Управління Держпраці у Чернівецькій області

 

8 листопада

Уряд узявся за п’ять проблематичних галузей

Зразок Наказу про встановлення норм використання палива

Міністр Мінекономрозвитку Тимофій Милованов повідомив, що уряд планує в першу чергу підвищити конкуренцію в 2 рази в 5-ти проблематичних галузях:

  1. енергетика;
  2. АПК;
  3. тютюнова;
  4. спиртова;
  5. ринок мінеральних добрив.

Що вже зроблено?

Змінили керівництво ДП Укрспирт. Спиртову галузь демонополізують та приватизують.

У тютюновій галузі створили робочу групу з бізнесом та Урядом з вирішення проблем галузі. Тютюнові компанії відновлюють виробництво, а Уряд і галузь готують меморандум, який вирішує питання детінізації, боротьби з контрафактом, а також демонополізації та створення рівних правил гри.

У галузі АПК будуть найбільші зміни. Продовжили і покращують систему фінансової підтримки агросектору, з фокусом на маленькі фермерські господарства. Детенізують ринок землі. За допомогою сателітів (супутників) контролюватимуть використання державної землі, вестимуть боротьбу з самозахватом, та несплатою податків.

Пальне на підприємстві: придбання та списання

Тимофій Милованов, Міністр Мінекономрозвитку

 

7 листопада

Через технічні неузгодження Президент ветував Закон про вертифікацію

ТОП-ЗМІНИ ЗАКОНОДАВСТВА

На проєкт Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат» № 1231 накладено президентське вето. Ситуацію пояснив заступник міністра фінансів Павло Ходаковський:

«Президентське вето щодо законопроєкту по верифікації спричинене суто технічною неузгодженістю із прикінцевими положеннями, яка скоро буде усунута. Я певен, що парламент невдовзі підтримає цей законопроєкт із пропозицією Президента. Для запровадження верифікації в цілому це означає несуттєву затримку», — зазначив заступник міністра.

До відома. Верифікація державних виплат спрямована на те, щоб допомогу з державного бюджету отримували саме ті, кому вона потрібна. Верифікацію проводить в інтересах людей, яким дійсно необхідна допомога, та усіх чесних платників податків.

Верифікація державних виплат — це комплекс заходів:

  • зі збору та перевірки достовірності інформації, для призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат;
  • для виявлення невідповідності даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних суб’єктів надання інформації.
Квартальна звітність: хто та в якому складі подає

За матеріалами Мінфіну

7 листопада

Чи обов’язково з 01.01.2021 сплачувати податки на єдиний рахунок

Як сплачуватимемо податки з єдиного рахунку

З 01.01.2021 в Казначействі на ім’я ДПС відкриють єдиний рахунок для сплати платниками грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, (крім ПДВ, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також частини чистого прибутку (доходу) державних або комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань), ЄСВ та інших платежів, контроль за справлянням яких поклали на ДПС.

Казначейство перераховуватиме кошти з єдиного рахунку до відповідних бюджетів на підставі реєстру платежів, який формуватиме ДПС. Цей реєстр формуватимуть з дотриманням черговості сплати відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 04.10.2019 №190-IX.

ДО ВІДОМА

З 01.01.2021 ви маєте право:

  • використовувати для сплати зазначених платежів єдиний рахунок;

або

  • сплачувати такі платежі на умовах, які діяли до 01.01.2021 — на бюджетні рахунки для зарахування надходжень до бюджетів, небюджетні рахунки для зарахування ЄСВ.

Податкові прогнози 2020. На що чекати бухгалтеру

► адміністрування податків та перевірки ► нове в оплодаткуванні платників податку на прибуток ► трансфертне ціноутворення ► зміни з ПДВ ► РРО-тиск ► уточнюючі корективи з ЄСВ та ПДФО та об’єднання двох звітів

СЕМІНАР 17.12.2019

За матеріалами Держказначейства

 

7 листопада

Спрощенець звернувся за субсидією: які доходи врахують

Житлові субсидії: як отримати

Сукупний дохід під час призначення житлової субсидії ФОП-єдиноподатникам, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів, обчислюють за кожен місяць в розмірах мінімальної заробітної плати:

  • однієї — для платників єдиного податку першої групи;
  • двох — для платників єдиного податку другої групи;
  • трьох — для платників єдиного податку третьої групи.

При цьому, для єдинників першої-третьої груп не враховують дохід, отриманий самозайнятою особою, та дохід від провадження підприємницької діяльності, інформацію про які подали до ДПС на запит структурного підрозділу з питань соцзахисту населення.

Систему оподаткування та групу платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначають на початок місяця, з якого призначають житлову субсидію.

Як розрахувати середній заробіток

Ми систематизували всі відомості про працівника, без яких неможливо розраховувати соцвиплати та відпускні. Новачки увійдуть у курс справи, а досвідчені бухгалтери освіжать у пам’яті найважливіші правила розрахунку середнього заробітку.

ПРОСТО НА ПРИКЛАДАХ

За матеріалами ГУ ДПС у Луганській області

7 листопада

Як провести доплату за роботу у вечірній та нічний час

Правильно розмежовуйте працю у вечірній та нічний час:

  • вечірні години — з 18:00 до 22:00;
  • нічні години — з 22:00 до 06:00.

ОГЛЯД СУДОВОЇ ПРАКТИКИ. Трудові відносини та оплата праці

У табелі обліку використання робочого часу години роботи у вечірній час позначайте кодом «ВЧ» (03), у нічний час — кодом «РН» (04).

Якщо графік виходу на роботу (графіком змінності) працівників передбачає роботу в нічний час, то її тривалість включайте до тривалості роботи (зміни) працівника. Компенсацією роботи в таких умовах є доплата за роботу в нічний час. Обчислюйте її за фактично відпрацьовані години в нічний час не нижче 20% тарифної ставки (окладу) за кожну годину роботи в нічний час (ст. 108 Кодексу законів про працю).

Нижче цієї межі або взагалі не оплачувати роботу в нічний час не можна. Якщо порушите мінімальні трудові гарантії, отримаєте штраф у розмірі 10 мінімальних зарплат за кожного працівника, щодо якого скоїли порушення.

Доплату за нічний час здійснюйте за підсумками кожного місяця незалежно від облікового періоду.

Доплати за роботу у вечірній час визначають Генеральна і галузеві (регіональні) угоди. Зокрема, Генеральна угода передбачає доплату за роботу у вечірній час за багатозмінного режиму в розмірі 20% годинної тарифної ставки (посадового окладу) за кожну годину роботи в такий час.

Зручний календар для планування відпочинку-2020

Багатозмінний режим роботи — це такий режим, коли на підприємстві роботу протягом доби виконують в дві і більше зміни, тривалість кожної з них не має бути менше встановленої законодавством тривалості робочого дня.

Увага. Залучити до роботи в нічний час та до надурочних робіт інвалідів можете лише за їх згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.

За матеріалами ГУ Держпраці у Дніпропетровській області

 

7 листопада

Чи можна продати ОЗ за готівку через касу підприємства

Коли застосовувати РРО (не) обов’язково

Під час продажу за готівкові кошти основних засобів (ОЗ), які вилучені з активів (списані з балансу) внаслідок їх продажу і обліковувалися на рахунку 10 «Основні засоби», розрахунки можете проводити:

  • через касу з оформленням прибуткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, які підписані головбухом або особою, уповноваженою керівником та скріплені печаткою підприємства. (відбиток печатки не є обов’язковим);

або

  • у безготівковій формі через банківські установи.

Якщо розрахунки здійснюєте через касу у готівковій формі не забувайте про вимоги Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою НБУ від 29.12.2017 № 148.

Законодавчі зміни — 2020: конспект для бухгалтера

► чк податківці штрафуватимуть у 2020 році за несвоєчасну реєстрацію ПН ► на що чекати платникам податку на прибуток ► які зміни для ФОПів запрацюють із 01.01.2020, а які — з 01.01.2021 ► з якими зарплатними показниками працюватимемо з 01.01.2020 ► чи бути об’єднаній звітності з ПДФО та ЄСВ ► чи з’являться електронні листки непрацездатності ▲КІЛЬКІСТЬ МІСЦЬ ОБМЕЖЕНА▲

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА БЕЗПЛАТНИЙ ВЕБІНАР 24.12.2019

Лист ДПС від 05.11.2019 № 1178/6/99-00-05-04-01-15/ІПК 

7 листопада

Документ «Згода на обробку персональних даних» скасують

СЕКРЕТ ТУТ! ВАШІ БІЗНЕС-ПАРТНЕРИ ПОГОДЯТЬСЯ НА УСЕ

Дмитро Дубілет повідомив, що 6 листопада до Верховної Ради України Уряд подав законопроект, який повинен, з одного боку, краще захистити українців в тому, як організації поводяться з їхніми персональними даними. З іншого боку, потрібно позбутися папірця, який насправді нікого ні від чого не захищає.

Мова йде про всюдисущий документ «Згода на обробку персональних даних», який підсовують нам у будь-яких держустановах, в школах, в лікарнях і просять заповнити.

Міністр пояснює: проблема в тому, що в законі не достатньо чітко описано механізм згоди на обробку даних.

Податкові прогнози 2020. На що чекати бухгалтеру

► адміністрування податків та перевірки ► нове в оплодаткуванні платників податку на прибуток ► трансфертне ціноутворення ► зміни з ПДВ ► РРО-тиск ► уточнюючі корективи з ЄСВ та ПДФО та об’єднання двох звітів

СЕМІНАР 17.12.2019

За матеріалми офіційної facebook сторінки Дмитра Дубілета

7 листопада

Можете за МД сформувати податковий кредит протягом 365 к. дн.

Право на податковий кредит — протягом 1095 днів

Платник ПДВ має право на податковий кредит:

  • за наявності фактів ввезення товарів на митну територію України;
  • сплатив ПДВ до держбюджету,
  • оформив митну декларацію (МД) відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату ПДВ та посвідчує право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту.

Верховний Суд (ВС) наголосив, маєте право включити ПДВ до складу податкового кредиту у звітному періоді, в якому оформили МД, протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної (абз. 3 п. 198.6 Податкового кодексу України; ПК).

Право зберігається і у разі ввезення товарів на митну територію України та наявності документа, що посвідчує право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, — МД:

  • оформленої відповідно до вимог законодавства;
  • яка підтверджує сплату ПДВ.
Заповнення граф митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа

Документи, які посвідчують право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, закон визначає як ПН, так і МД, передбачені у пункті 198.2 ПК. Також це можуть бути інші документи, які визначили у пункті 201.11 ПК та які підтверджують сплату податку до бюджету.

Вид таких документів залежить від виду оподатковуваних операцій, що передбачають право платника на податковий кредит. Проте ці документи є рівнозначними для права сформувати податковий кредит.

Постанова ВС від 30.09.2019 у справі № 804/13847/13-а

 

7 листопада

ФОП подав річну звітність з ЄСВ не за тією формою: яка відповідальність

ЗРАЗОК ЗАПОВНЕННЯ ЗВІТУ З ЄСВСКАЧАТИ

Якщо ФОП подав звітність з ЄСВ не за встановленою формою, то ДПС накладе на таку особу штраф у розмірі 10 НМДГ (170 грн) (ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI).

За повторне порушення протягом року — штраф складатиме 60 НМДГ (1020 грн).

Також є адмінвідповідальність за статтею 165-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. А саме, штраф від 30 до 40 НМДГ (510 — 680 грн). За повторне порушення протягом року — адмінштраф від 40 до 50 НМДГ (680 — 850 грн).

Об’єднана звітність з ЄСВ і ПДФО

За матеріалами ГУ ДПС у Дніпропетровській області

 

7 листопада

Маєте працівників-чорнобильців: що потрібно врахувати

Чорнобильські посвідчення мінятимуть: чи надавати пільги за старими

Підприємство, яке має чорнобильців 1 та 2 групи, повинно зареєструватись у органах соцзахисту. Для цього не пізніше ніж за 2 місяці до початку кожного бюджетного року подає:

  • відомості про підприємство з визначенням кількості постраждалих осіб за категоріями отримувачів компенсацій та допомоги певних видів;
  • списки громадян із зазначенням прізвища, імені та по батькові, категорії, серії та номера посвідчення (за наявності), місця проживання (перебування), ідентифікаційного номера;
  • графік відпусток чорнобильців та розрахунок витрат для додаткової відпустки на наступний бюджетний рік.
Хай інспектор соцстраху копає — ми дамо відсіч!

У разі зміни у зазначених відомостях, у тому числі зміни найменування підприємства, його місцезнаходження та розрахункових рахунків, на які перераховують кошти, та у списках громадян повідомляєте орган соцзахисту протягом 20 днів наступного місяця.

А до 25 числа місяця, за який здійснюєте нарахування подаєте документи щодо розрахункових витрат, пов'язаних з виплатою компенсацій працівникам, та реєстр отримувачів. В реєстрі отримувачі зазначаєте прізвище, ім'я та по батькові, категорія, номер посвідчення, ідентифікаційний номер, відомості про нараховані виплати, суму компенсації та вид допомоги.

Мінсоцполітики зазначило, що Порядок використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затверджений постановою КМУ від 20.09.2005 № 936, не передбачає відшкодування витрат підприємств, які пов'язані із вже здійсненою оплатою відпусток працівникам-чорнобильцям.

Скоріш за все, спеціалісти Міністерства мали на увазі ситуацію, коли підприємство виплатило чорнобильську відпустку, але не подало вчасно документи до органів соцзахисту для фінансування чорнобильської відпустки. За таких умов підприємству було відмовлено у відшкодуванні витрат за виплачену чорнобильську відпустку.

Лист Мінсоцполітики від 10.10.2019 № 136/0/205-19

7 листопада

Уряд планує відмовитись від груп інвалідності

Тривалість відпустки для працівників-осіб з інвалідністюГолова комітету Верховної Ради з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова, депутат від фракції «Слуга Народу» повідомила, що Уряд планує відмовитись від системи градації інвалідності та перейти до Міжнародної класифікації функціонування, яка діє в Європейському Союзі.

«Ми імплементуємо до українського законодавства Міжнародну класифікацію функціональності, її вже перекладено на українську мову, але до кінця не проведено систему її ратифікації», — зазначила Галина Третьякова.

Таким чином, соцполітика держави стосовно людей з інвалідністю та виплати для них будуватимуть не на групах, як це було раніше, а на розрахунку відсотка втрати працездатності, як це рекомендує Всесвітня організація охорони здоров’я. Завдяки змінам на ринку праці буде збільшено на частку людей з інвалідністю.

Зараз Держпраці стежить за тим, щоб 4% робочих місць у приватному секторі надавали людям з інвалідністю. Якщо квоту не дотримано, роботодавець отримає штраф.

Галина Третякова зазначила, що у комітеті з питань соцполітики планують цю ситуацію змінити, додавши квотування і на держслужбі.

Законодавчі зміни — 2020: конспект для бухгалтера

► чк податківці штрафуватимуть у 2020 році за несвоєчасну реєстрацію ПН ► на що чекати платникам податку на прибуток ► які зміни для ФОПів запрацюють із 01.01.2020, а які — з 01.01.2021 ► з якими зарплатними показниками працюватимемо з 01.01.2020 ► чи бути об’єднаній звітності з ПДФО та ЄСВ ► чи з’являться електронні листки непрацездатності ▲КІЛЬКІСТЬ МІСЦЬ ОБМЕЖЕНА▲

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА БЕЗПЛАТНИЙ ВЕБІНАР 24.12.2019

За Управлінням Держпраці у Тернопільській області